Beach, bay and biking - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu Beach, bay and biking - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu

Beach, bay and biking

Door: Myrthe Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Alsof gisteren nog niet actief genoeg was, hebben ik en mijn moeder vandaag besloten om door de stad heen te fietsen. Wij wilden graag Presidio, Lincoln en Golden Gate park bekijken en ik wilde graag zien hoe het is om in SF te fietsen tussen alle auto's.

Vanochtend liepen we de fietsenverhuur binnen en we werden op een uitgebreide manier welkom geheten: "WELCOME, are you ready to bike the bay?!" Op de overdreven Amerikaanse manier (hoe iedereen hier overigens praat).

Eerst kozen we een fiets uit en hierna werd ons uitgelegd welke weg we het beste konden fietsen. Hierna vroegen ze waar we vandaan kwamen. Toen we ze vertelden dat we uit Nederland komen, zeiden ze gelijk: "Oh!!! Well you guys really know how to bike." Toen ik de fiets moest testen riep een medewerker hard door de hele zaak: "Hold on people! Holland coming through!" We pakten onze fietsen en liepen de steile heuvel af naar beneden om onze route te beginnen.

Het fietsen was echt prachtig. Eerst langs de baai waar ontzettend veel mensen aan het wandelen, hardlopen en fietsen waren. Dit was dus nogal chaotisch en veel mensen hebben geen idee waar ze moeten fietsen. Hierna fietsten we de heuvels op naar de grote parken van SF. Ik persoonlijk dacht dat de heuvels op fietsen wel te doen was, maar dat viel flink tegen. Ik was echt aan het strijden en had opeens ontzettend veel respect voor wielrenners.

Verder verbaasde ik mij soms over de positie die je als fietser in neemt op de weg. Vaak was er een strook langs de weg waar je fietst, maar ook heel vaak mocht je de hele rijbaan (!) gebruiken. Heel vaak stonden er borden langs de weg met: share the road. Automobilisten houden goed rekening met fietsers en geven ook ruimte en voorrang. Wel moet ik zeggen dat het wel apart was om tussen het drukke verkeer hier te fietsen.

Het uitzicht op veel plekken is hier fantastisch. Zo fiets je vaak heuvels op waar je uitzicht hebt op stranden, zee en heuvels vol mooie huizen. Het weer daarbij was ook fantastisch. Veel zon, maar het was niet té warm om te fietsen. Veel mensen waren hierom ook in het park te vinden. Hele families gaan hier spelletjes doen en BBQen.

Na een paar uur waren we weer terug in het hotel en besloten we om het centrum in te lopen. Ik en mama zijn helemaal weg van de Forever 21, dus hier zijn wij steeds te vinden. Toen wij verder liepen in Market Street kwamen we nog meer mooie winkels tegen, zoals o.a de Top Shop.

Al snel werd het avond en besloten we om ergens te gaan eten. Het werd een pizzeria, een paar straatjes verderop. Hier namen we een salade en een pizza. We bestelden de pizza large, want we waren van plan om hem te delen. Tot onze verbazing brachten ze een reuze grote pizza, want natuurlijk: hier is large gewoon HUGE.

Uiteindelijk hebben ze de helft van de pizza voor ons verpakt, zodat we het mee konden nemen naar het hotel. Inmiddels liggen mama en ik weer lui op bed een film te kijken, met een te grote pizza in ons midden. Beide kunnen we eigenlijk geen pizza meer zien.

Vanavond slapen we vroeg, want morgen is mijn allereerste stagedag. Ja, er moet ook nog gewerkt worden. Ik moet zeggen dat ik er veel zin in en ik ben heel benieuwd hoe het werk zal zijn.

Jullie horen snel weer van me!

Liefs,

Myrthe

  • 24 Februari 2014 - 09:21

    Anne-M.:

    Nou... nog wel wat te doen dus... met het fietsproject! Weer een fantastische dag gehad... leuk hoor! Succes op je eerste stagedag! Groetjes, ook aan mama.
    Anne-Marie

  • 24 Februari 2014 - 09:30

    Lisa:

    Ooooh zo leuk Myrthe! Je schrijft ook echt leuk haha. Evht veel succes morgen (vandaag, whatever) en ik zal al je berichtem stalken!!!
    Xxx
    Groetjes aan je mama (ook al ken ik haar niet)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

How weird?!

22 Maart 2014

Regular week

14 Maart 2014

Still amazed

08 Maart 2014

Bike Party

06 Maart 2014

Las Vegas, stage en alleen
Myrthe

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 7719

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: