Eerste stagedag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Myrthe Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

25 Februari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag was het zo ver: de eerste stagedag. Wanneer je naar mijn reisverslagen kijkt, lijkt het eerder op een complete vakantie hier, maar er moet ook gewerkt worden.

Onze ochtend begon vrij rustig en wij namen de tijd. We moesten naar een ander hotel toe, omdat we ons andere hotel gereserveerd hadden tot vandaag. Nu zitten we in het Sheldon Hotel, vlakbij Union Square (midden in het centrum). Ik hoefde half 11 pas aanwezig te zijn op mijn stage, dus we hadden alle tijd om over te verhuizen. We konden om twee uur 's middags pas inchecken, dus lieten we onze koffers tot deze tijd bij de receptie staan.

Hierna liep ik richting de Market St waar mijn stage is. Nog steeds ben ik helemaal weg van de locatie. Ik liep het gebouw in en stapte de lift in naar de tiende verdieping. Toen de liftdeur open ging, werd ik verrast door fietsen die tegen de muur aan hingen in de hal van de organisatie. Het zijn hier dus allemaal fanatieke fietsers.

Toen ik het kantoor inliep werd ik warm welkom geheten. Zo werd ik omringd door de medewerkers en gaven sommigen mij zelfs een knuffel. "Welcome Myrthe! Oh we're so excited about having you here. All the way from The Netherlands!," zeiden ze allemaal. Erg leuk. Zelfs medewerkers die ik nog nooit had gesproken waren blij dat ik er was en lieten mij weten dat ze al maanden enthousiast waren dat ik kwam. Ik gaf iedereen als een klein cadeautje stroopwafels uit Nederland en iedereen vond het erg lekker.

Mijn begeleider stelde me aan iedereen voor en liet mij de werkplek zien. Verder kreeg ik mijn eigen e-mail account (myrthe@sfbike.org) en liet ze me zien hoe ik te werk moet gaan op de computers. Morgen ga ik er weer heen en heb ik in de avond gelijk een meeting met wat leden van de organisatie, zodat ik weet waar ik alles voor doe.

Ik was rond half twee klaar met mijn oriëntatiedag en hierna ging ik terug naar het hotel waar ik had afgesproken met mama. Toen ik aankwam, was ze er nog niet. Toch kon ik al inchecken en de lieve receptie vrouw bracht mij naar onze kamer en nam een deel van onze bagage mee. Ondertussen maakte ze praatjes met me en legde ze alles uit. Het personeel is hier echt super vriendelijk.

Toen mama er eenmaal was gingen we kijken bij een beschikbare kamer voor mij hier in de stad. Heel toevallig is het gebouw hier in de straat. We hebben er gekeken en het is een prima plek. Wel moet ik de kamer delen met een ander meisje (uit Japan). Dit vind ik persoonlijk geen probleem, want hier in de stad is er moeilijk iets te vinden wat enigzins nog betaalbaar is. Verder is de plek ideaal, want het is in het centrum en op loopafstand van mijn werk.

Vanavond zijn ik en mama wat gaan eten in China Town. Het werd een sushi tent met een nogal heftige serveerster. Toen we binnenkwamen was er nog niemand en zij kwam naar ons toe en riep: "Sit down! Sit down please! What you wan-na ordah?" Ze was Japans en nogal opdringerig, maar dat nam niet weg dat het eten erg lekker was.

Net hebben mama en ik een film gekeken op bed met een zak chips - we konden de verleiding niet weerstaan - en wat drinken. Zometeen gaan we maar weer op tijd slapen, want morgen loop ik weer stage.

Jullie horen snel weer van me,

Myrthe

  • 26 Februari 2014 - 00:57

    Anne-M:

    Eigen email hè? ;)
    Leuk, ik denk dat j het wel naar je zin zult hebben tijdens die stage!
    Gelukkig zijn de mensen aardig!
    Spreek je ook met ze af bij wie je terecht kunt als er iets zou zijn?
    Dat is wel handig maar daar heeft mama ook vast wel aan gedacht!

    We volgen je blog elke dag! Leuk is dat.

    Morgen weer veel plezier!
    Ik hoop dat je a.s. kamergenoot niet op de serveerster van het restaurant vandaag lijkt...

    Liefs van ons allemaal (incl. oma Hermien!)

    Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

How weird?!

22 Maart 2014

Regular week

14 Maart 2014

Still amazed

08 Maart 2014

Bike Party

06 Maart 2014

Las Vegas, stage en alleen
Myrthe

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7712

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: