Eerste week en Sequoia National Park - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu Eerste week en Sequoia National Park - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu

Eerste week en Sequoia National Park

Door: Myrthe Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

01 Maart 2014 | Verenigde Staten, Three Rivers

De eerste stageweek zit erop! Ik heb deze dagen kennis gemaakt met iedereen van de SFBC en ik heb een start gemaakt aan een deel van mijn taken. Tot nu toe is iedereen erg vriendelijk en hangt er een prettige werksfeer.

Mijn dagen zagen er allemaal eigenlijk hetzelfde uit: in de ochtend Starbucks drinken met mam, hierna werken en daarna in de avond uiteten met mama. Het begint allemaal al te wennen. Ook leer ik de buurten en straten hier wat beter kennen. Zo stuurt mijn begeleider mij soms weleens naar een bepaalde plek waar ik iets moet ophalen. Dan moet ik uit het niets opeens de metro pakken naar een plek die ik niet ken.

Ook zijn hier veel zwervers. Mama en ik zaten op dinsdagochtend bij de Starbucks en we keken best wel verbaasd op toen we zagen dat er een zwerver naar binnen liep die een broodje probeerde te stelen. Het leek echt super droog. Hij pakte opeens een broodje uit de vitrine en opeens riep een jongen: "Sir you can't do that!" En toen legde hij heel normaal het broodje weer terug en liep hij weg.

Verder zaten we ook in de avond een keer bij de Burger King. Toen liep er een soort zwerverachtige junk naar binnen. Opeens ging hij bij een man aan een tafel staan en leunde hij naar voren naar de muur toe en viel hij ongeveer in slaap. Zo high was die vent dus. Hierna schrok hij wakker en waggelde hij weer verder. Heel apart om te zien, aangezien je dit veel minder vaak in Groningen tegenkomt.

Ook zat ik eergisteren met mam in de Starbucks en we werden (letterlijk) omsingeld door zwervers. Er zaten twee mannen voor ons bij het raam, eentje bij de deur en een vrouw die naar binnen liep om te bedelen (zie foto's). Voor de rest doen ze niks en negeer je ze gewoon. Alhoewel... ik heb er laatst twee kleingeld gegeven.

Na een week in San Francisco te hebben verbleven, zijn mama en ik vandaag naar Sequoia National Park gegaan. Het weer zat echt tegen. Het regende de hele dag, maar dit hield ons niet tegen. Ik had mij heel zomers gekleed, want in San Francisco is het helemaal niet koud en dagelijks rond de 20 graden. Toen we bij het park aankwamen vertelde de vrouw dat we kettingen om onze banden heen moesten doen, want er lag allemaal ijs en sneeuw in het park. Ik en mama keken elkaar raar aan. Huh? Sneeuw, hier?

Toen we eenmaal kettingen voor onze banden hadden gehuurd, reden we het park in. Geweldige bergen met kronkelweggetjes naar boven. Uit het niets veranderde de regen in sneeuw en kwam ik erachter dat ik totaal niet goed gekleed was. Die mensen achter het loket hebben vast moeten denken dat we een stelletje naïve Hollanders waren die geen idee hadden wat ons stond te wachten.

Eenmaal hoog in de bergen keek ik mijn ogen uit. Het regenachtige Californië was opeens veranderd in een winters paradijs vol reuzen bomen. Ik heb nog nooit bomen van die grootte gezien en het was echt indrukwekkend. Ook was het mooi om te zien dat de bomen een dikke, vezelige barst hebben. Dit is niet brandbaar en hierdoor doorstaan ze alle bosbranden.

Begin de avond zijn we terug gereden en we zitten nu in een motel aan de rand van het park. Het is hier heel mooi! Ik heb helemaal een vakantiegevoel, want we zitten in de bergen aan een riviertje en het ruikt hier helemaal naar bomen. We zitten lui op bed tortilla chips te bikken met een eigengemaakte rode wijn van een collega van mama.

Morgen staat er compleet iets anders op de planning. We gaan naar SinCity (Las Vegas)! Hier gaan we eerst winkelen en daarna in de avond natuurlijk de Strip op. Om in de 'mood' te komen gaan wij nu Hangover kijken. Ik laat jullie weten hoe het was!

Liefs,


Myrthe

  • 01 Maart 2014 - 11:00

    A-m:

    Wow, te gek Myr!!!

  • 01 Maart 2014 - 11:17

    Oma Hermien:

    Hallo Myrthe,
    Ook is heb je reisverslag weer geelezen, super-interressant! Nog veel plezier en niet teveel gokken in Vegas... of een speedhuwelijk doen ;)

    Liefs van oma Hermien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Three Rivers

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

How weird?!

22 Maart 2014

Regular week

14 Maart 2014

Still amazed

08 Maart 2014

Bike Party

06 Maart 2014

Las Vegas, stage en alleen
Myrthe

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1709
Totaal aantal bezoekers 7717

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: