Still amazed - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu Still amazed - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu

Still amazed

Door: Myrthe Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

14 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De derde stageweek zit er al bijna op en ben opzich al aardig gewend aan alles. De dagen gaan snel en niks verveeld tot nu toe. Het weer is op dit moment fantastisch, waardoor ik de neiging heb om veel buiten te zijn. Zo ga ik ook elke avond een ronde lopen.

Vaak loop ik mijn straat uit, langs Union Square, de Market Street op en dan naar The Embarcadero (baai van San Francisco). Het is hier zo mooi. Elke avond als ik weer kijk naar het uitzicht denk ik: wauw. Ik kom altijd net op het moment dat de zon onder gaat en zie dan aan de ene kant de Bay Bridge, de andere kant allemaal heuvels en achter me de stad. Ik ben denk ik elke dag minstens anderhalf uur aan de wandel haha.

Ik ben nu net weer terug van de wandeling van vanavond en zit relaxed op mijn bed, te wachten totdat Nederland weer eens wakker wordt. De klok is hier een uur vooruit gegaan en in Nederland nog niet, waardoor ik in de avond een uur langer moet wachten todat de mensen opstaan (meestal 22:00 uur). Hierdoor slaap ik 's avonds best wel laat, omdat ik volgens mij echt uren door kan praten met Ariyan haha. Soms slaap ik dan van te voren even, zodat ik de volgende dag niet kapot ben.

Vandaag kreeg ik op stage een mailtje van een collega van de Bicycle Coalition. Ze vertelde dat The Warriors gratis kaarten aan ons hadden aangeboden en vroeg wie allemaal mee wilde morgen naar de wedstrijd, in the skybox inclusief eten en drinken. Ik dacht: The Warriors? Dus ik - zonder mijn verstand van sporten- even googlen. Blijkt het dus een basketbal ploeg te zijn. Natuurlijk heb ik 'ja' gezegd, want ik ben nu eenmaal in Amerika en dan laat ik zo'n kans niet schieten.

Dus morgenavond na werk neem ik samen met de anderen de metro naar Oakland, waar de wedstrijd gehouden word. Ik moet zeggen dat ik wel echt benieuwd ben. Een ander meisje (Angelica) waar ik mee omga was helemaal blij: "OMG THE WARRIORS, I'M SO EXCITED!" Ik dacht: oke... heftig dit.

Verder is er opzich niet zoveel te melden. Alles gaat zijn gangetje wel en ik heb het zeker naar mijn zin. Ik stond net op de stijger naast de Bay Bridge en luisterde ik Lana del Rey- Radio. Dit nummer luisterde ik vorig jaar veel en toen dacht ik steeds: ik wil volgend jaar echt stage lopen in Amerika. En dan sta je daar zo te kijken naar het uitzicht over het centrum van San Franciso, en dan voelt dat toch wel heel goed.

Jullie horen van me hoe de wedstrijd was en wat de planning voor dit weekend is (ik heb nog geen idee, maar het wordt super mooi weer).

Liefs,

Myrthe

  • 14 Maart 2014 - 21:51

    Anne-Marie:

    Leuk om weer van je te horen. We krijgen zo echt en beeld van alles... en ja: daar sta je dan in de US... die heb je alvast mooi binnen! Take care en veel plezier in de skybox! Groetjes Anne-Marie

  • 14 Maart 2014 - 22:57

    Barbara:

    Hoi Myrthe
    Leuk dat alles naar wens verloopt.
    Zo'n basketbal wedstrijd is altijd leuk.
    Veel plezier.

    Gr. Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

How weird?!

22 Maart 2014

Regular week

14 Maart 2014

Still amazed

08 Maart 2014

Bike Party

06 Maart 2014

Las Vegas, stage en alleen
Myrthe

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7722

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: