Regular week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu Regular week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu

Regular week

Door: Myrthe Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

22 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vorige week vrijdag ben ik dus naar The Warriors vs. The Cavaliers wedstrijd geweest. Het was echt super mooi om mee te maken. Ik kijk normaal gesproken nooit naar basketbal. Hierdoor wist ik ook niet zo goed wat ik moest verwachten, maar: wauw.

De wedstrijd vond plaats in Oakland. SF heeft een goede metrolijnen, dus dat is geen probleem. Alleen dan moet je wél de goede metro pakken. Ik stapte zoals gewoonlijk weer veel te snel ergens in en na twee haltes dacht ik: zit ik wel in de goede lijn? Toen heb ik het snel gevraagd aan iemand en natuurlijk zat ik er weer naast. Ik kwam er net op tijd achter. Ik kon nog net uitstappen in SF, vlak voordat de metro onder water ging en het super lang zou duren voordat ik er weer uit kon.

Eenmaal in Oakland liep ik met de mensenmassa mee naar het stadion. Ik haalde mijn kaartjes op bij een loket en kwam ondertussen mijn collega's tegen. We liepen naar binnen en we werden naar boven begeleid naar de VIP ruimtes. Ik keek als een gek om me heen. Ik zag allemaal super luxe suites met bewakers en overal eten en drinken. Ik kon niet geloven dat wij hier ook (gratis) zouden zitten. Ik dacht gelijk aan wat Dave (collega) tegen mij zei: "You don't even know The Warriors, and you got free VIP tickets and I, as a Warriors fan, didn't even get a chance in my life to ever go into the boxes! Oh, you don't even deserve to go." Ik realiseerde me even dat je dit niet zomaar even doet.

Ik liep onze ruimte in, wat net een hotelkamer was, en ging zitten in onze eigen stoelen. Al snel kwamen de cheerleaders het veld op en ik vond het geweldig. Collega's moesten zelfs om mij lachen omdat ik het speciaal vond en het zelfs ging filmen. Hierna heb ik de hele wedstrijd geconcentreerd gekeken en ik vond het echt geweldig.

Verder heb ik een normale stage week gehad en ik kom net terug van een 'Service Station'. Dat houdt in dat je random ergens in San Francisco met een groep mensen op straat gaat staan en leden gaat werven. Dit was opzich best grappig om te doen, want dan weet je voor welke mensen je eigenlijk werkt.

Ik verbaas me erover hoeveel mensen er fietsen in San Francisco. Ik heb net weer een fiets van werk geleend voor het weekend en fiets dus zelf ook door San Francisco. Op sommige plekken heb je prima fietspaden en fietsen er aardig veel mensen.Ik woon echt midden in het centrum, dus veel straten zijn vol met auto's. Op het begin was het heel erg wennen om hier tussendoor te fietsen, maar het went wel. Het blijft alleen wel moeilijk om ergens af te slaan. Rechtsaf is niet zo erg, maar als je naar links wil, moet je helemaal naar de andere kant van de rijbaan. Dit zijn vaak drie rijstroken, dus dan moet je jezelf tussen de auto's gooien. Dit is nog wel tricky.

Op het moment zit ik op bed, zoals gewoonlijk. Ben blij dat het weekend is! Wat ik ga doen weet ik nog niet, maar ik heb iniedergeval een fiets. Dus ik kan nu naar meerdere delen van de stad. Ook is er morgen een fietsevenement waar ik mogelijk heen zou kunnen gaan en misschien spreek ik nog af met een paar mensen van werk.

Have a nice weekend,

Myrthe

  • 22 Maart 2014 - 07:56

    Marc:

    Leuk om te lezen Myr! Moar kiek uut! Ik weet nog hoe het fietsen in het verkeer in Montreal was: bloedlink! als ik dat zo lees is het (buiten de fietspaden) in San Francisco niet veel anders...Hoe dan ook: veel plezier in het weekend and be safe! X Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

How weird?!

22 Maart 2014

Regular week

14 Maart 2014

Still amazed

08 Maart 2014

Bike Party

06 Maart 2014

Las Vegas, stage en alleen
Myrthe

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 7724

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: