Bike Party - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu Bike Party - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrthe - WaarBenJij.nu

Bike Party

Door: Myrthe Kuipers

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

08 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag was een hele fijne dag! Het begon al goed toen ik merkte dat er geen wolkje aan de lucht was en het erg warm was. Op stage heb ik besprekingen gedaan voor een onderzoek en na wat werken ging ik samen met collega's lunchen op het dak van Westfield Shoppingmall. I was quite impressed. Super mooi uitzicht en de perfecte plek om wat te eten in de zon. Het leuke is dat het lastig is om er te komen en het hierdoor super rustig is.

Eerder deze week werd ik door Molly uitgenodigd om samen met haar vriend Leon naar een soort fiets evenement te gaan om te vieren dat de Bay Bridge twee jaar lang speciale verlichting heeft (bewegende verlichting met allerlei patronen). Ik heb natuurlijk gezegd dat ik kwam, maar ik wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten.

Toen ik vanavond met haar had afgesproken in het centrum bij Powell Street (voor Forever 21) nam ze me mee naar een restaurantje waar ze aan het eten was met haar vriend Leon en haar vriendin Jenna. Het was heel leuk om haar vriend te ontmoeten, want hij is Nederlands. Hij woont al vanaf zijn dertiende in Amerika, dus hij praat Nederlands met een Amerikaans accent. Grappig om te horen.

Samen zijn we naar de Bay Bridge gefietst vanaf Market Street. Ik moet zeggen dat het heel apart voelde op het begin om door een grote straat te fietsen, zigzaggend door het verkeer heen. Heel anders dan in Nederland waar je gewoon op één fietsstrook kan blijven fietsen.

Hierna kwamen we aan bij de Bay Bridge en ik keek verbaasd om me heen. Bij de brug stonden erg veel mensen met hun fiets. Elke fiets was verlicht met allerlei soorten verlichting. Het leken wel kerstbomen. Ook hadden verschillende mensen een kar achter hun fiets gespannen waar stereos geïnstalleerd waren. Overal hoorde je muziek. Iedereen was super aardig. Zo kwamen er een paar jongens op ons af die we helemaal niet kenden, maar de hele avond zijn ze bij ons gebleven als een groep wat heel gezellig was.

Nadat we allemaal verzameld waren gingen we fietsen. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Met een hele grote groep (het leek wel een parade) fietsten we door het centrum van San Francisco en langs de baai. Allemaal automobilisten keken verbaasd op en heel veel mensen op straat juichten ons toe, zelfs zwervers. Het was zo mooi om tussen de hoge gebouwen te fietsen over de grote straten met muziek samen met een hele groep mensen. Het gaf echt een speciaal gevoel.

Tijdens het fietsen waren er verschillende 'stops' waar iedereen hun fiets neerlegde en met elkaar ging praten. Vaak werden er drankjes uitgedeeld en ging iedereen dansen op de muziek. Ik keek verbaasd om me heen. Midden in het park of op straat begon iedereen opeens te dansen en te roepen:"BIKE PARTY". Zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik deed dus gewoon vrolijk mee.

Na een paar andere stops, waren we weer geïndigd bij de Bay Bridge met een prachtig uitzicht. Hier stond een man met zijn fiets en zijn stereo muziek te draaien. Iedereen ging weer dansen, dus ik ook. Opeens kwamen er liedjes van 2 Chainz op en een negerin ging he-le-maal los. Ze ging helemaal heftig bij ons dansen en zei: "Come on y'all, let's get ghetto". Oke... Dus Molly begon heel heftig mee te dansen en iedereen vond het geweldig. Uiteindelijk toen we wilden gaan bedankte ze ons voor de leuke avond en knuffelde ze me zelfs en zei steeds:"I love you, I had so much fun with you guys". Juist.

Het was echt super gezellig en ik mag de fiets lenen voor komend weekend. Gelukkig maar, want nu hoefde ik niet alleen naar mijn kamer te lopen. Het is hier nu 1:53 AM, dus ik denk dat ik ook zo maar ga slapen. Ik heb deze avond niet willen missen en ik ga hier zeker weten vaker aan deelnemen (dit doen ze elke eerste vrijdag van de maand).

Have a good one!

Myrthe

  • 08 Maart 2014 - 12:09

    Adèl:

    Heee Myrthe,
    Wat leuk je reisverslagen te lezen, krijg zelf ook weer een beetje de kriebels en doet me enorm denken aan mijn eigen jaartje destijds.... Je doet het fantastisch zo te lezen en je begint goed. Eerst lekker samen met je mams en nu heb je al vrienden. Ook fijn dat je een room mate hebt, gezellig.
    Ik hoop dat je een super leuke tijd zult beleven en heel veel suc6 met je fiets project toegewenst.
    Hier is het ook lekker weer met een zonnetje en 16 graden...
    groetjes van ons :-)

  • 08 Maart 2014 - 20:56

    Marc:

    Nou, ik wil ook wel fietsen in San Francisco!!! (hoewel ik denk dat het vies uitkijken is zo met die verschillende fietsstroken!) Mooi verslagje, leuk om te lezen! Slaap lekker en een fijne dag morgen. Take care! X Marc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

How weird?!

22 Maart 2014

Regular week

14 Maart 2014

Still amazed

08 Maart 2014

Bike Party

06 Maart 2014

Las Vegas, stage en alleen
Myrthe

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7726

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: